Eindelijk is het dan zover, na een verplichte Coronapauze mogen en kunnen we weer waterwerken en wel met ingang van 20 juni. Om zaken wat te stroomlijnen moet je voortaan je hond via een mail aan waterwerk@landseervereniging.nl aanmelden voor een training. Dit kan tot vrijdag twaalf uur ‘s-nachts voorafgaand aan de trainingszondag. Niet aanmelden betekend niet trainen. De inschrijfkosten bedragen 5,00 euro per hond. Het verschuldigde bedrag graag in een envelop met de naam van je hond/honden erop geschreven. Deze envelop kun je dan voor de training in de daarvoor bestemde box deponeren. De data waarop we op het Langeland in Appeltern trainen zijn op te vragen via waterwerk@landseervereniging.nl. Degene die zich tijdens de Coronapauze aangemeld hebben als belangstellende om kennis te maken met waterwerk krijgen morgen een mail met daarin de benodigde info. We hopen jullie weer aan de waterkant te zien,

Waterwerk NLV

Waterwerk

In  2012 heeft onze vereniging voor het eerst kennisgemaakt met waterwerk. Wat begon met een of twee honden is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige activiteit binnen onze vereniging. Waterwerk is een leuke manier om met je hond bezig te zijn. De honden leren dummy’s uit het water te apporteren, uit een boot te springen, mensen te redden enz.

Aan het einde van het seizoen is het mogelijk om je hond voor een brevet te laten zwemmen. Dit is echter geen verplichting het is vooral de bedoeling dat jij en je hond plezier hebben. Er kan op 6 locaties in het land getraind worden. Vijf locaties waar met de NNFC meegetraind kan worden en een locatie waar alleen landseers trainen. Deze locatie is in Appeltern, hier trainen ongeveer 20 landseers per keer.

De datums vindt U in het clubblad. In Appeltern heb je een parkeerkaart nodig om het terrein op te komen. Deze parkeert kun je bestellen op www.uiterwaarde.nl. In de webshop kies je dan voor de parkeerkaart die geldig is op het LangeLand. Leden van onze verenging kunnen met hun landseer tegen een vergoeding van €5,00 per training deelnemen.

Voor vragen kun je een mail sturen naar waterwerk@landseervereniging.nl