Even wat ‘waterwerk’ afspraken op een rijtje:

* Locatie is bij het Langeland, Gouden Ham in Appeltern. Hiervoor is een parkeerkaart van € 6,= nodig om het terrein op te mogen       rijden met de auto. Een jaarabonnement voor parkeren na de slagboom kan men afsluiten via www.uiterwaarde.nl

* Men moet per datum inschrijven, via mail naar waterwerk@landseeervereniging.nl Hierbij de naam van de hond en begeleider         vermelden en welke datum men aanwezig is. De sluiting is de vrijdag ervoor om 24.00 uur. Dus om deel te nemen aan de                   waterwerkdag op bijvoorbeeld 20 juni, dient men vóór vrijdag 18 juni 24.00 uur een mailtje te hebben gestuurd. Geen                         aanmelding is geen deelname. Dit is om drukte te voorkomen. Er is een maximum van 30 deelnemende honden.

* Per hond kost het waterwerken € 5,=. Dit kan (thuis) in een envelopje met daarop de naam van de hond(en). Inleveren ter plaatse     in de deelnamebox.

* Wij houden ons aan de RIVM basisregels. De afstand van anderhalve meter hanteren we, met uitzondering van begeleiders bij           het springen uit de boot. Er zijn kwetsbare mensen onder ons en die willen ook genieten van het waterwerken. Ben je verkouden,     heb je klachten of ben je ziek: meld je dan af.

* Er zijn twee banen waar ‘gewaterwerkt’ wordt. De indeling van de opgegeven honden wordt ter plaatse bekend gemaakt. Als je         voorganger bezig is, gaat men met de hond alvast klaar staan.

* De begeleider van de hond brengt de hond naar de baan en laat deze zitten. Als iedereen er klaar voor is, geeft de begeleider de       opdracht en laat de hond gaan. Natte voeten is hierbij mogelijk.

* De opdrachten waaraan gewerkt wordt en die uitgevoerd worden zijn, zoals deze bij de brevetten gehanteerd worden:

-  vanaf de schuine loopplank in het water een dummy gaan halen bij de boot, omdraaien en deze mee terug brengen.

-  mee in de boot, op commando achter een dummy aanspringen en naar de kant brengen.

-  vanaf de schuine loopplank in het water een pop (of losse arm) op gaan halen bij de boot, omdraaien en terug brengen.

-  indien er tijd over is, dan is de vierde ronde een keuze ronde uit de bovenstaande drie opdrachten.

* Halverwege nemen we pauze voor het nuttigen van een eigen meegebrachte lunch.